dinsdag 2 juni 2009

Anekdote

Di's een mooie voor die smeerpijp Rob de Geus.
Gisteren had ik ossenhaas nodig. Dus ik toog op Vette Gerrit de berg op naar mijn slagertje.
Daar aangekomen, leg ik uit wat ik nodig heb aan de dienstdoende slager. De man was net bezig kipfiletjes op zijn mega snijplank schoon te maken. Hij zegt: "ga maar ff zitten, haal ik de ossenhaas op". Hij loopt naar buiten, springt op zijn brommer en 5 minuten later is ie terug met de ossenhaas. Slagertje gooit de haas op de werkbank naast de kipfiletjes, schuift die een beetje opzij, want ze lagen wel een beetje in de weg, en snijdt de ketting van de ossenhaas af.
Dan nog even de stukjes kip en ketting scheiden, zodat alles in de juiste zakjes gaat natuurlijk.
Ik neem blij de ossenhaas in ontvangst, en scheur op mijn gemakkie weer naar Melathron.
Misschien moet ik eens gekleurde snijplanken aanschaffen, zat ik me te bedenken...
Ach, komt morgen wel.......

2 opmerkingen: