woensdag 17 juni 2009

Papierfabriek

Bij gebrek aan legale papieren om hier te werken etc, ben ik sinds een maandje bezig. Met vanmorgen de climax. 12 mei ben ik begonnen. Papieren halen bij de IKA( dat is de ziekenfonds/uitkeringsverstrekker) Aan de IKA betaalt mijn baas elke maand geld, zodat als ik naar het ziekenhuis moet, dat voor mij betaald wordt, of als ik in de winter geen werk heb, dat ik dan een uitkering krijg. Enfin, papieren naar accountant, en 2 weken geleden kreeg ik ze terug, getekend en al. Toen moest ik daarmee naar het politieburo om papieren te regelen die de IKA vertellen dat ik hier daadwerkelijk werk en om te laten checken of ik geen bajesklant ben.
Bleek ik een stempel te missen.
Papieren terug naar accountant en via via na 2 weken weer terug gekregen.
Afgelopen maandag weer naar politie buro, ging op zich soepel, maar ik zou vandaag pas een papier van hun krijgen.
Vanmorgen om 9 uur weer in de rij, papier gekregen, en hup naar de IKA, om daar in de rij te kunnen staan.
Van loket naar loket gestuurd, maar uiteindelijk heb ik bijna alles nu!
Over een maand mag ik bij het politieburo mijn "groene kaart"ophalen( wat t inhoudt weet ik niet precies, een soort visum?)
Ook moet ik nog een healthbook laten maken..
dit houdt in dat je allerlei test krijgt, bloed-test, rontgen fotoĊ› etc, en dan bepalen dat je of gezond genoeg of niet bent.
Gelukkig kan je dit boekje ook gewooon van de juiste stempels laten voorzien dmv een betaling van 40 euro! heheheh, I love it here.

4 opmerkingen:

  1. Ze hebben je aan het lijntje gehouden voor niets. De Europese Unie garandeert vrij verkeer, vrije arbeid en vrije vestiging. Je krijgt inderdaad een kaart, in Griekenland kennelijk groen. Maar die zijn ze verplicht om te geven, ook al ben je een doodzieke crimineel. Het enige wat men kan vragen is het bewijs dat je Europees ingezetende bent, er daar dient het paspoort voor.
    Ik deed de intredeprocedure al in meerdere landen en elke keer vroegen ze merkwaardige dingen en papieren van me. Heb altijd voet bij stuk gehouden. Veel sterkte!
    Norbert

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk ook dat ze niet helemaal correct hebben gehandeld, tenslotte kunnen de mensen, welke uit heel Europa in Nederland komen "werken", ook heel makkelijk van alle gemakken in Nederland gebruik maken.... Dat zou dus ook in Griekenland zo moeten zijn......
    Maar ben ik nu kortzichtig????

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kijk 's aan Bram! Je blog wordt gelezen!!

    Hou je taai en hopen dat ze je lever niet al te goed onderzoeken..

    knuffel: ma...., eh oh nee, Dieter.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hahahah die lever wordt wel een issue!
    wel relaxed dat je met papieren gaat wrken nu...
    hoest verder!? Robbie komt 30 juni jouw kant uit, hij gaat volgende week trouwen, kan je een dinertje via mij voor ze regelen? ze gaan naar Ixia.
    kus je zus

    BeantwoordenVerwijderen